بویی از عرفان حقیقی( نویسنده  وبلاگ سید مهدی فروغی)

بویی از عرفان حقیقی( نویسنده وبلاگ سید مهدی فروغی)

متن کتاب فروغی از زندگانی با برکت مرحوم سلاله السادات والاطیاب حاج سید رضا فروغی
بویی از عرفان حقیقی( نویسنده  وبلاگ سید مهدی فروغی)

بویی از عرفان حقیقی( نویسنده وبلاگ سید مهدی فروغی)

متن کتاب فروغی از زندگانی با برکت مرحوم سلاله السادات والاطیاب حاج سید رضا فروغی

داستان چهل و سوم تعریف علماء و مراجع از پدرم مرحوم حاج سید رضا فروغی

داستان چهل و سوم

تعریف علماء و مراجع از پدرم مرحوم حاج سید رضا فروغی

 

 آنقدر شیفته علماء و مراجع و روحانیون بودند که عمر خود را وقف خدمت به آنها کرد و افتخار می‌کردند که خدمتگزار مرحوم آیه الله العظمی حجت بوده و همیشه می‌فرمود هیجده سال خدمت آن مرحوم بودم و آنقدر حضرت آیه الله العظمی حجت در امور کاری خود دقیق بودند که کمتر کسی می‌توانست بیشتر از یک سال نزد ایشان دوام بیاورد. ولی به مرحوم ابوی اعتماد کامل داشت که تمام امور زندگی را به ایشان محول کرده بود که حتی آقازادگان ایشان هر وقت به پول نیاز داشتند از ایشان می‌گرفتند. نه تنها مرحوم آیه الله العظمی حجت از ایشان تعریف می‌کرد بلکه علماء‌ و مراجع دیگر هم تعریف می‌کردند. مثلاً مرحوم آیه الله العظمی نجفی رضوان الله تعالی علیه زمانی که پدرم بیمار بود به عیادت ایشان آمدند و بعد از احوال پرسی فرمودند سید رضا فروغی در خوبی اسراف کرده است. و همیشه از ایشان تعریف می‌کرد. و هر کجاکه بزرگان نام پدرم را می‌بردند بخوبی از او یاد می‌کردند.

مرحوم آیه الله حاج شیخ شهاب‌الدین اشراقی رحمه الله علیه داماد بزرگ حضرت امام خمینی تغمه الله فی غفرانه می‌فرمود من شخصی بخوبی پدرت حاج آقا رضا فروغی ندیدم. با اینکه دستش از مال دنیا تهی است من به او پول می‌دهم ایشان قبول نمی‌کند و می‌گویند فعلاً نیاز ندارم.

شهید آیه الله العظمی غروی در حرم حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام به اینجانب سید عباس فرمودند پدر خوبی داشتید و یکی از مراجع می‌فرمودند پدرت مرد خدا بود و همیشه خدا را در نظر داشت.

یکی از ویژگی‌های ایشان این بود که هرگز دروغ نمی‌گفت به علماء عشق داشت و یکی از ویژگی‌های ایشان این بود که همیشه نمازش را اول وقت می‌خواند. خداوند حفظ کند شوهر خواهرم حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج سید محمود سید ابراهیمی را که ‌فرمود جناب آقای سید رضا فروغی هر وقت تهران به منزل ما با اینکه خسته هستند ولی اول ظهر که می‌رسیدند ، اول وضو می‌گرفتند و اقامه نماز ظهر و عصر می‌کردند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد