بویی از عرفان حقیقی( نویسنده  وبلاگ سید مهدی فروغی)

بویی از عرفان حقیقی( نویسنده وبلاگ سید مهدی فروغی)

متن کتاب فروغی از زندگانی با برکت مرحوم سلاله السادات والاطیاب حاج سید رضا فروغی
بویی از عرفان حقیقی( نویسنده  وبلاگ سید مهدی فروغی)

بویی از عرفان حقیقی( نویسنده وبلاگ سید مهدی فروغی)

متن کتاب فروغی از زندگانی با برکت مرحوم سلاله السادات والاطیاب حاج سید رضا فروغی

وصیت نامه مرحوم مغفوره حاج سید رضا فروغی رحمه الله علیه

                                                                بسم الله الرحمن الرحیم

وصیت نامه مرحوم مغفوره حاج سید رضا فروغی رحمه الله علیه

غرض از تحریر آنکه چنین توفیق ربانی و تائید سبحانی شامل حال جناب سلاسه السادات آقای سید رضا فروغی فرزند مرحوم مغفوره آقای سید علی گردید و در حال کمال صحت و اختیار و در مقام وصیت بر آمدند بشرح ذیل انشاء وصیت نمودند.                                 .

اولا : اقرار و اعتراف می نمایند بوحدانیت خداوند تعالی و خالق آسمان و زمین و دارای جمیع صفات کمالیه و منزه از تمام نواقص و لوازم مکانیه است

1-و تصدیق مینمایند که یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر که اول ایشان حضرت آدم و آخر ایشان حضرت خاتم صلوات الله و سلامه علیه و علیهم است.

تمام بر حق و هر یک بنوبه خود آسمان نبوت را ستاره درخشنده و راه هدایت را چراغی فروزنده هستند.  و کتب آسمانی و منشورات ربانی که توسط سفراء  خداوند سبحانی در هر دوره و زمان برای هدایت بندگان نازل گردید تمام بر حق و راست وجی کم و کاست است و شهادت میدهند که در آخر زمان خاتم پیغمبران وجود مقدس حضرت محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب سرور کائنات است و خلاصه موجودات است بنی امی عربی صلوات الله و سلامه علیه است که در شهر مکه معظمه، مبعوث برسالت گردیده و دفتر سعادت و لوحه نبوت را بنام نامی و اسم گرامی خود خاتمه داد.و از روز بعثت تا قیامت آئین شریفش که ناسخ تمام ادیان است باقی و برقرار خواهد بود.

5- و قرآن مجید که از طرف خداوند حمید توسط روح الافین برسید المرسلین صلی الله علیه و اله و سلم نازل گردیده حاوی شئون سعادت و جامع منافع دنیا و آخرت است.

6- و تصدیق ولایت مینمایند که پس از وجود مقدس حضرت ختمی مرتبت خلافت و وصایت آن حضرت ولایت و امامت است خاصه حضرت علی بن ابی طالب امیرالمومنین علیه السلام پسر عم و داماد آن حضرت و یازده تن اولاد نیکو نژاد آن جانب است که هر یک بنوبه خود آسمان نبوت را ستاره درخشنده و راه هدایت امت را چراغی فروزنده هستند و یازدهمین ایشان که دوازدهمین امام و فرزند حضرت عسگری علیه السلام حجه است و امام زمان و در قید حیات اینجهان غایب از انتظار و بوجود مقدسش عالم برقرار است.

7- قبول دارند آنچه فرموده پیغمبر خدا و ائمه هدیاست مربوط بمبد‍ا و معاد از سوال قبر و عالم برزخ و بر انگیختن و روز قیامت و عبور از صراط و سنجش اعمال و حساب و کتاب و ثواب و عقاب و بهشت و دوزخ تمام بر حق و صداست.

ثانیا: پس از اظهار عقاید بشرح فوق پس از آنکه داعی حق را لبیک اجابت نمودند وصی و جانشین خود قرار دادند فرزند خود سید محسن فروغی را که پس از ادا دیون طبق دفتر علیحده مضبوط می باشد. پس از مصرف غسل و کفن از ثلث ما ترک ایام ثلاثه و هفته و چهل و سال طبق معمول مبلغ 50 هزار تومان صدقه هنگام دفن و چهل نماز لیله الدفن معروف به نماز وحشت و سه سال صوم و صلاه و دو ماه نماز شکسته و سه ختم قرآن در شهر رجب و شعبان و رمضان و ده نماز آیات و به عیالم مریم خانم و همچنین وصی نامبرده از مورد ثلث یک سوم که دو دانگ خانه باشد یک پنجم قیمت به وصی داده شود و عشرکه یک دهم باشد به عیالم بدهید و بقیه از ثلث یک نایب الزیاره حضرت امام رضا (ع) و یک نایب الزیاره حضرت امام حسین (ع) و ائمه مدفون در عراق (ع).

و یک نایب الزیاره قبر پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه بقیع (ع) و حضرت حمزه سیدالشهداء (ع).

 و آنچه از ثلث باقی خواهد ماند که بقیه را مصرف خیرات و صالحات و باقیاتاز فرش مسجد و حسینیه یا ساختمان مسجد و حسینیه یا لوله آب جهت منزل فقرا؟ء یا طبع کتب دینی یا ساختمان بیمارستان یا موارد دیگر یکه وصی صلاح بدانند که تمام موارد مذکور در تقدم و تاخر یا اختصاص بیکی از موارد فقط یا بالسویه بهر نحویکه وصی نامبرده بخواهد بانظارت و تصویب یکی از مراجع عظام انجام دهد اختیارات کامل دارد چه در قم و یا در جای دیگر. و بقیه ما ترک بین ورثه کما فرض الله الذکر مثل خط الانثین تقسیم نمایند.

بتاریخ یکشنبه 22 شهر ج 1 سنه 1398 سید رضا فروغی

- سید محسن فروغی فرزند سید رضا فروغی صحیح است/ فرزندش سید عباس علی فروغی مطالب فوق صحیح است/  سید محمد کوثری قد اعتراف بجمیع ما سطر حسب ما سطر فی الورقه فی التاریخ 22ج1سنه 1398 الراجی السید محمد علی روحانی القمی عقی عنه قد اعترف بجمیع ما سطر حسبما سطر فی الورقه فی تاریخ 22ج اول سنه 1398 الوصی السید محسن فروغی -وسید علی فروغی ، سید حسین فروغی بتاریخ ذی الحجه الحرام سال1400 .

مبلغ 16 هزار تومان امانت از جانب ابوی اینجانب سید محسن فروغی پرداخت من شد باید حج بلدی به نیابت پدرم بخرم. سید محسن فروغی.                                                          

در شب جمعه ساعت 1 بعد از نصف شب این کتاب به پایان رسید خداوند انشا، الله قبول کند در مورخه شب 13 شوال المکرم سال 1425 هجری قمری مطابق با

6/9/1383هجری شمسی.

نویسنده  اصلی کتاب:حاج سید عباس علی فروغی

فرزند مرحوم مغفور حاج سید رضا فروغی رحمه الله علیه


 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد